Собор УАПЦ (о) звернувся до Папи Франциска з листом підтвердження здобуття адміністративної єдности й повного сопричастя з УГКЦ5 квітня 2017 р., рівно за чверть століття після першого собору відновленої Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ, в Свято-Дмитрівському храмі Харкова пройшов її 27-ий собор.

У соборі взяли участь 32 делеґати (12 священиків і 20 мирян). Собор розпочався відправою шостого часу. На соборі був присутній і брав участь в обговоренні Блаженніший Святослав, Отець і Глава УГКЦ.

Темою соборових дискусій була «жива парафія» як модель функціонування парафіяльної громади. В її обговоренні взяли участь архиєпископ Ігор, настоятелі й представники парафіяльних громад.

Було прийнято відповідну ухвалу. Архиєпископ Ігор і Патріярх Святослав розповіли про перебіг процесу об’єднання Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ (о) з УГКЦ.

Патріярх Святослав відповів на численні питання. Делеґати звернулися до папи Франциска з листом, у якому підтвердили намір до здобуття адміністративної єдности й повного сопричастя з УГКЦ.

Відбулися вибори єпархіяльної ради, ревізійної комісії та єпархіяльного суду. Прощу до Зарваниці вирішено провести 15-16 липня 2017 р. По завершенні собору було відправлено Літургію Ранішосвячених Дарів, за якою делеґати, попередньо висповідавшись, причастилися Святих Таїн.

 


Про це повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прес-службу УАПЦ (о).

В Андріївській церкві закінчили реставраційні роботиУ знаменитому храмі на Андріївському узвозі закінчили реставраційні роботи. 10 років внутрішніх робіт позаду, тепер архітектурний шедевр Бартоломео Растреллі - Андріївська церква доступна у всій красі для киян і гостей міста. Андріївська церква, що входить до Списоку Всесвітньої Спадщини ЮНЕСКО і каталогу «1000 чудес світу», з 2007 року вважалася аварійною. Через особливості рельєфу Андріївського узвозу будівля церкви буквально розходилося по швах, а деталі інтер'єру потребували термінової реставрації. Зміцнювати пагорб біля Андріївської церкви почали тільки в 2009 році.

У 2010-2012 роках проведена гідроізоляція паперті і стилобатній частинй храму. Через підготовку до Євро-2012 ремонтно-реставраційні роботи призупинялися. І тільки в кінці 2015 року реставрацію відновили. Зокрема, була вирішена проблема зі сходами, що ведуть до храму.

"Однією з головних конструктивних проблем Андріївської церкви були чавунні сходи. Сходинки, покладені на бетонну основу, постійно прогнивали через застій і замерзання води під ними. Зараз же вони лежать не на традиційному розчині, а на опорах, під якими є простір", − розповів головний інженер об'єкта Ігор Устименко. На чотирьох башточках церкви відновлено 60% занепалої ліпнини. У даний момент залишилися незавершеними оздоблювальні роботи на стіні, що виходить на Андріївський узвіз, штукатурно-малярні роботи всередині церкви, реставрація підлоги і вхідного тамбура, живопису, архітектурно-декоративних елементів ліпнини, іконостасу, розчищення та часткове відновлення позолоти.

39 дивовижних масляних ікон XVIII століття на іконостасі будуть оброблені спеціальною речовиною, що захищає від зношування. Зараз же всі зусилля реставраторів направлені на порятунок найбільшою монументальної композиції в Андріївській церкві – картини середини XIX століття українського художника Платона Бориспольця "Проповідь Апостола Андрія".


Про це повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на УНІАН.

Собор УАПЦ призначив єпископа Віктора (Бедь) і керуючим Тернопільської єпархії6 грудня 2016 року, під головуванням Блаженнійшого Макарія (Малетича), Митриполита Київського і всієї України, Предстоятеля Української Автокефальної Православної Церкви в м. Києві відбулося засідання Архієрейського собору УАПЦ.

На Архієрейському соборі розглянули питання щодо стану справ в Тернопільській та Хмельницькій єпархії УАПЦ та постановив вивести Високопреосвященнійшого архієпископа Мстислава (Гук) з числа єпископів УАПЦ.

В зв'язку з рішенням та зверненням єпархіального собору Тернопільської єпархії (від 1 грудня 2016 року) до Архієрейського Собору Української Автокефальної Православної Церкви призначили правлячим єпископом Тернопільської єпархії Преосвященнійшого Віктора (Бедь), єпископа Мукачівського і Карпатського, із збереженням за ним керівництво Карпатською єпархією.


Про це повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на Прес-службу Карпатської єпархії УАПЦ

На Луганщині Христос піднісся на місці пам’ятника ЛенінуХристос піднісся на місці пам’ятника Лєніну в Сватовому.

2 вересня 2016 р., напередодні дня міста Сватове, що на Луганщині, в центрі міста було освячено статую Ісуса Христа, оточеного ангелами. Статую освятив протоієрей Дмитро Романків. Колись на цьому місці стояв храм прп. Андрія Критського.

Але з окупацією Східної України російськими більшовиками церква була зруйнована, а на її місці зведено пам’ятник Лєніну. Після Революції Гідности 2013-2014 рр. цього комуністичного ідола було повалено.

І ось тепер - завдяки міському голові Євгенові Рибалку, місцевим депутатам і підприємцям - тут розбито Парк Сонця, а посеред нього поставлено статую Спасителя, що стає візитівкою Сватового.



Про це повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прес-службу УАПЦ(о).




На Луганщині Христос піднісся на місці пам’ятника Леніну

Радником Міністра оборони України з релігійних питань призначено єпископа УАПЦ Заступник Міністра оборони України з питань європейської інтеграції Ігор Долгов  17 серпня провів зустріч з новопризначеним радником Міністра оборони України з релігійних питань (на громадських засадах) єпископом Вишгородським і Подільським Української Автокефальної Православної Церкви Володимиром (Черпаком).

Заступник Міністра оборони України з питань європейської інтеграції вручив Володимиру (Черпаку) посвідчення радника Міністра оборони України з релігійних питань та привітав із початком діяльності,- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на оф.сайт Патріархії УАПЦ.

Під час зустрічі сторони обговорили актуальні питання процесу створення у Збройних Силах України служби військового духовенства (капеланської служби).

На завершення зустрічі Ігор Долгов подякував єпископу Вишгородському і Подільському Української Автокефальної Православної Церкви Володимиру (Черпаку) за підтримку та висловив сподівання на подальшу плідну співпрацю. 

27 липня було опубліковано статтю про перехід 11 автокефальних церков на Коломийщині до Київського патріархату.

У зазначеній статті мова йде про те, що на Коломийщині Івано-Франківської області 11 релігійних громад автокефальних церков разом зі священиками на основі протоколу зборів одноголосно перейшли у підпорядкування Української православної церкви Київського патріархату.

Івано-Франківське єпархіальне управління УАПЦ офіційно повідомляє, що станом на сьогоднішній день (29 липня) до Консисторії не надходило жодних документів, які свідчили б про зміну церковної юрисдикції названими в статті громадами. Існують усні заяви кількох священиків про їхній особистий перехід в УПЦ КП, що жодним чином не тягне за собою зміну канонічного підпорядкування парафії в цілому.

Крім того, до моменту державної реєстрації змін до Статутів релігійних громад, які б засвідчували перехід з однієї конфесії в іншу, такі громади знаходяться в складі УАПЦ та канонічному підпорядкуванні правлячого архиєрея Івано-Франківської єпархії УАПЦ - митрополита Андрія.

Про це повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прес-службу УАПЦ.

В УАПЦ (о) молитимуться за жертвами польсько-українського протистояння23 червня р.Б. 2016

Мц. Агрипини


6 липня 2016 р. (н. ст.)

Вих. ч. 059-16



Обіжник ч. 1

Багатовікові стосунки українського та польського народів позначені визначними епізодами  братньої взаємодії, що рятували майбутнє всієї Європи. Спільно здобувалися перемоги під Хотином 1621 р., під Віднем 1683 р., під Варшавою 1920 р. Гадяцька угода 1658 р. про союз України й Польщі як рівноправних частин Речі Посполитої могла б змінити перебіг історії нашого континенту, аби була реалізована. Але взаємне протистояння, спровоковані ззовні конфлікти знецінювали плоди перемог і допроваджували до поневолення чужинцями.

І нині здобутий досвід партнерських взаємин наших народів ставиться під загрозу провокаціями екстремістів, імпульси яких надходять з-за кордону. Для цього з історичного минулого виокремлюються епізоди згубних протистоянь, жертвами яких ставали і українці, і поляки.

Блаженніший Отець і Глава УГКЦ Святослав та українські владики з Польщі закликають «достукатися до сердець усіх поляків і українців, щоб відкрити їх до прощення і примирення» і присвятити найближчу неділю спільній молитві за спокій душ усіх жертв польсько-українського протистояння. Підтримуючи його заклик, благословляю 10 липня 2016 р.  після Святої Літургії відправити в храмах Харківсько-Полтавської єпархії панахиду за всіма, хто загинув під час минулих конфліктів поміж нашими народами, і прошу всіх молитися за відвернення небезпеки нових конфліктів, за мудре і злагоджене протистояння і українців, і поляків пропаганді ворожнечі, джерелом якої, врешті-решт, є «неправдомовець і батько неправди» (Ін. 8:44) – диявол.


† Ігор

архиєпископ Харківський і Полтавський



Про це повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прес-службу УАПЦ (о).

Харків: профанація святині і продаж пива поряд із храмомУ квітні 2016 р. на стінах колишньої каплиці Свято-Дмитрівського храму м. Харкова, в якій до 1929 р. ховали спочилих, з’явилося рекламне оголошення: «Магазин разливного пива». Невідомий бізнесмен викупив приміщення і вирішив перетворити його на пивний бар “Пивная лавка”,- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прес-службу ХПЄ УАПЦ(о).

Це обурило парафіян Свято-Дмитрівського храму, але вони вирішили спершу вдатися за допомогою до місцевої влади. Натомість адміністрація Холодногірського району Харкова відмовилася підтриматиХарків: профанація святині і продаж пива поряд із храмомзаконні вимоги парафіян про заборону профанації святині й продажу пива поряд із храмом. Одержавши листа за підписом заступника голови Холодногірської адміністрації, парафіяни зібралися 15 червня 2016 р. на нараду для обговорення дій на захист своєї християнської гідності.

Надійшли пропозиції допомоги від голів Харківського крайового братства апостола Андрія Первозваного Вадима Приходченка, обласних організацій ВО «Свобода» Ігоря Швайки, «Правого сектора» Юрія Пономаренка та ін.




Харків: профанація святині і продаж пива поряд із храмом

Архиєпископ Ісіченко привітав учасників Міжнародної наукової конференції у ПольщіКафедрі українознавства Яґеллонського університету

Фундації святого Володимира Хрестителя Київської Руси у Кракові


Христос воскрес!

Дорогі Брати і Сестри, Пані і Панове,

Сердечно вітаючи учасників Міжнародної наукової конференції «Роль християнізації в історії, культурі і духовному житті Польщі, України та сусідніх народів. У 1050 річницю Хрещення Польщі», щиро бажаю вам плідних наукових дискусій і пошуку нових дослідницьких підходів до щодалі важливішої проблеми інтеґративної місії Церкви в творенні європейського цивілізаційного простору.

Ця проблема набуває нині не лише академічного чи суто конфесійного, але й суспільного виміру. Гібридна війна, розв’язана неоімперськими силами, охоче оперує історичними конфліктами й територіяльними суперечками, демонізує образи сусідів, зображуючи міжетнічні стосунки як невпинне протистояння. Сили зла намагаються нас поділити й протиставити один одному наші народи.

Ми, християни, покликані протиставити ідеології аґресії досвід любови та солідарности, накопичений за понад тисячоліття перебування і поляків, і українців у спільному домі, осяяному незгасним світлом Христового воскресіння й наснаженому непроминущою присутністю благодатних дарів Святого Духа. Хай цей творчий досвід щедро відкривається перед вами і оприявнюється у ваших дослідженнях, перетворюючись на потужний імпульс до гідного протиставлення війні міфів братньої співпраці поєднаних у Христі народів-сусідів.

З правдивою пошаною –

† Ігор Ісіченко,

архиєпископ Харківський і Полтавський

доктор філолог. наук, професор

30 травня 2016 р.


Про це повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на оф.сайт УАПЦ.

Об’єднавчий процес з УГКЦ продовжила Харківсько-Полтавська єпархія.(ФОТО) 20 квітня 2016 р. в Свято-Дмитрівському катехитично-пастирському центрі м. Харкова пройшов 26-ий єпархіяльний собор Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ(о).

В ньому взяли участь 40 делеґатів з Харкова, Полтави, Києва, Миколаєва, Сватова, Москви, Цюрупинська (Олешок), Лозової, Боярки, сільських парафіяльних громад. Перед початком собору делеґати молилися на службі 6-го часу.

Собор привітав спеціяльним посланням Блаженніший Глава і Отець УГКЦ Святослав.

 Архиєпископ Ігор (Ісіченко) виступив із доповіддю «Єднання в ім’я захисту православ’я». Комісія Собору єпископів УГКЦ підготувала до собору «Пропозиції щодо входження Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ у єдність з УГКЦ». Делегати обговорили і схвалили ці пропозиції. Вирішено провести їхнє обговорення в парафіях.

Собор більшістю голосів (39 з 40) прийняв ухвалу «Про перебіг і перспективи процесу творення Єдиної Помісної Церкви в Україні». Утворено редакційну комісію в складі оо. Віталія Зубака, Івана Лещика, Ігоря Литвина, Дмитра Романківа, пп. Михайла Варенюка й Ігоря Капустянського, покликану узагальнити наслідки обговорення в парафіях й імплементувати «Пропозиції…» в канонічні документи та практику церковного служіння Харківсько-Полтавської єпархії. Було обрано єпархіяльну раду, ревізійну комісію та єпархіяльний суд. Собор завершився спільною відправою Літургії Ранішосвячених Дарів.


Ухвала 1 XXVІ єпархіяльного собору Харківсько-Полтавської єпархії Української Автокефальної Православної Церкви (Харків, 7/20 квітня р.Б. 2016)


З глибокою вдячністю прийнявши братні поради Блаженнішого Отця і Глави УГКЦ Святослава і Синоду єпископів УГКЦ щодо досягнення євхаристійного спілкування та адміністративної єдности Харківсько-Полтавської єпархії Української Автокефальної Православної Церкви з Українською Греко-Католицькою Церквою, XXVІ єпархіяльний собор Харківсько-Полтавської єпархії Української Автокефальної Православної Церкви ухвалює:

Прийняти «Пропозиції щодо входження Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ у єдність з УГКЦ» за програму розвитку Харківсько-Полтавської єпархії Української Автокефальної Православної Церкви та схвалити запропоновану ними програму входження Харківсько-Полтавської єпархії в євхаристійну й адміністративну єдність із УГКЦ.

Ознайомити парафіяльні спільноти з «Пропозиціями щодо входження Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ у єдність з УГКЦ» та надіслати пропозиції, що виникнуть у перебігу обговорення, до єпархіяльної консисторії не пізніше 1 липня 2016 р. на електронну або поштову адресу консисторії.

Створити редакційну комісію в складі архиєпископа Ігоря (Ісіченка), митр. прот. Віталія Зубака (Харків), прот. Івана Лещика (Миколаїв), прот. Ігоря Литвина (Полтава), прот. Дмитра Романківа (Сватове), Михайла Варенюка (Київ), Ігоря Капустянського (Національна гвардія України) для імплементації «Пропозицій щодо входження Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ у єдність з УГКЦ» в канонічні документи й практику церковного служіння Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ.

У зв’язку з канонічною та юридичною некоректністю терміну «УАПЦ (о)» запропонувати єпархіяльній редакційній комісії, Синодальній робочій групі та Студійній групі УГКЦ послідовно використовувати відображений у реєстраційних документах термін «Харківсько-Полтавська єпархія УАПЦ (о)» як назву релігійного об’єднання, що входить в об’єднавчий процес.

Редакційній комісії в тісному контакті з Синодальною робочою групою та Студійною групою УГКЦ розробити до 1 серпня 2016 р. канонічні документи, що забезпечуватимуть входження Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ у єдність з УГКЦ на засадах «Пропозицій щодо входження Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ у єдність з УГКЦ».

Уповноважити архієпископа Харківського і Полтавського Ігоря до 14 серпня 2016 р. підготувати офіційне звернення до Синоду єпископів УГКЦ на основі обговорення «Пропозицій щодо входження Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ у єдність з УГКЦ» на єпархіяльному соборі та парафіяльних зборах, узагальненого редакційною комісією.

Висловити надію, що Блаженніший Отець і Глава УГКЦ Святослав і Синод єпископів УГКЦ з розумінням поставляться до необхідності обережного й поступового впровадження змін у поминання церковної влади на парафіяльних богослужіннях.

Просити Блаженнішого Отця і Главу УГКЦ Святослава передати персональні парафії з-поза географічних меж Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ (о) під архипастирську опіку єпархіяльного архиєрея Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ (о).



† Ігор

архиєпископ Харківський і Полтавський



Про це повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прес-службу ХПЄ УАПЦ(о).


Об’єднавчий процес з УГКЦ продовжила Харківсько-Полтавська єпархія.(ФОТО)

Арх.Ігор (Ісіченко): досвід УГКЦ відкриває нам еклезіологічну модель яку потребують всі українціПосткомуністичні часи засвідчують наполегливість спроби зберегти старі авторитарні способи маніпулювання церковними спільнотами. Знаряддями цього є: державний протекціонізм, політичний тиск, механізм фінансової допомоги та податкових пільг, спроби урядового стимулювання міжконфесійних переходів тощо.

Ісповідницький досвід УГКЦ за цих умов виявив, що Церква виборола свою свободу, всупереч тоталітарній диктатурі. Це відкриває нам еклезіологічну модель, яку потребує не лише українська спільнота християн східної традицій, а й всі українці.

Таку думку висловив владика Ігор (Ісіченко), Архиєпископ Харківський і Полтавський УАПЦ, на міжнародній конференції «Сила віри супроти насилля влади: греко-католики Центрально-Східної Європи в умовах переслідувань тоталітарних режимів після Другої світової війни» 17 березня 2016 року в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка,- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на Департамент інформації УГКЦ.

«Бо боротьба українців за власне майбутнє постійно наштовхується на забобонну віру в конечність авторитарного вождя. Цей досвід переможного протистояння Євангелії любові насильницькій ідеології імперії зла – щедрий дар УГКЦ сучасному українському суспільству», - пояснив Архиєпископ свою думку.

Він також наголосив, що не потрібно забувати про те, що під час національної революції 1917-1921 рр. суспільно-активна частина українського народу та Церква були відчужені. Бо Церква, як частина ворожої Україні імперської структури, викликала відторгнення: «Антиклерикалізм не був нав’язаний тільки ззовні окупантами. Це було би надто просте розв’язання. Таке явище мало й свої автохтонні витоки, що виявилися суголосними з войовничим атеїзмом більшовиків. Церква сприймалася, як інституція з подвійними стандартами», - додав доповідач.

У Галичині й Закарпатті ситуація була істотно іншою, ніж на Наддніпрянщині. Але й там стосунки ОУН і УГКЦ були часом складними, а вплив москвофільства на духовенство набував загрозливого характеру: «Цей стихійний антиклерикалізм підживлювався не лише комуністичною пропагандою, а й часом здобував поживу в прагматизмі священичих кланів».

Події 1945-1949 рр. започаткували зміни суспільної рецепції Церкви в країні. Не лише в УГКЦ, а в усієї Христової Церкви. «Стійкість значної частини священства, особливо монашества, які не зреклися свого сану, масові ісповідницькі подвиги миряни після юридичної заборони Церкви, є переконливими свідченнями присутності в Церкві непроминущих Господніх дарів», - додав він.

За словами представника УАПЦ, в тоталітарній імперії УГКЦ складала найпотужнішу духовну альтернативу панівному режимові, оснащену виробленими в катакомбах та ледь позначеними назовні ієрархічними структурами. «Для суспільства такий феномен був викликом. Бо те, що Церква здатна на альтернативне існування, всупереч державним репресіям і заборонам, здавалося неможливим. Адже на той час переконливими виглядали пояснення КГБ та партійних чиновників, які шукали джерела стійкості УГКЦ в американській допомозі та підступах Ватикану», - сказав владика Ігор.

Львів: зловмисники пограбували храм УАПЦСьогодні, 5 лютого, у Львові пограбували церкву УАПЦ Святих мучеників Бориса і Гліба, що на перехресті вул. Стрийська-Наукова.

Як йдеться у повідомленні, зловмисники зламали двері підвалу церкви і викрали п’ять хрестів з нержавіючоі сталі. На місце події викликали слідчо-оперативну групу.


Про це повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на ZIK.


 



 

На Закарпатті до УАПЦ перейшла група віруючих з МПЗакарпатською обласною державною адміністрацією видано Свідоцтво за № 19/2868 від 22 січня 2016 року про реєстрацію статуту релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви парафії на честь святого великомученика Георгія Переможця у с. Сторожниця Ужгородського району Закарпатської області. Раніше, засновники даної парафії УАПЦ, належали до УПЦ МП.

Таким чином, станом на 22 січня, завершено канонічно-правовий процес переходу групи віруючих села Сторожниця Ужгородського району з Мукачівської єпархії Української Православної Церкви Московського Патріархату до Карпатської єпархії Української Автокефальної Православної Церкви (скорочена назва – Київський Патріархат),- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на Прес-службу Карпатської єпархії УАПЦ.

Українська Автокефальна Православна Церква є історично та канонічно прабатьківською Українською Церквою, що має апостольське походження від святого апостола українського Андрія Первозваного (33 – 70 рр. І ст.) та перебуває у духовно-молитовній єдності із Вселенським Патріархатом. Після знищення Української Церкви Московським царством за участі Московської Церкви в 1721 році, Українська Автокефальна Православна Церква заново була офіційно відроджена 5 травня 1920 року в Українській Народній Республіці. Відтак, після окупації України московсько-комуністичним режимом в 1921 – 1991 рр., УАПЦ було піддано переслідуванню, репресіям та забороні. Натомість в 1942 – 1944 рр. Польською Православною Церквою (колишньою частиною Української Церкви) з благословення Вселенського Патріарха було висвячено новий єпископат для Української Автокефальної Православної Церкви, канонічна спадковість від якого зберігається в УАПЦ по сьогоднішній день. 5 – 6 червня 1990 року, в Києві відбувся Всеукраїнський Православний Помісний Собор, на якому було проголошено новітнє відродження нашої прабатьківської Української Автокефальної Православної Церкви в Україні (скорочена назва – Київський Патріархат). Собор також проголосив створення Київського Патріархату та обрав першим Патріархом Київським і всієї України, Предстоятелем УАПЦ Святійшого Мстислава Скрипника, який одночасно був і Першоїєрархом УАПЦ в США та Діаспорі. Осінню 1990 року, Святійший Мстислав Скрипник, Патріарх Київський і всієї України проголосив канонічне і соборне об'єднання єпископату та церковних структур УАПЦ в Україні, США та Діаспорі в єдиній соборній прабатьківській апостольській Українській Автокефальній Православній Церкві. На сьогодні УАПЦ в США та Діаспорі входять до складу Вселенського патріархату.

Та подальше подолання розділення православних в Україні та утвердження єдиної Помісної Автокефальної Української Православної Церкви на сьогодні, і надалі, блокується на міжцерковному рівні політичною владою Московії (Російської Федерації) за активної участі Російської Православної Церкви (Московського Патріархату), які використовують церковні структури РПЦ, та її структурний підрозділ в Україні – УПЦ МП, для проведення своєї колонізаційної ординсько-імперської політики у світі.

Але як бачимо, православні в Україні, усвідомлюючи свою відповідальність перед Богом, своїми прабатьками та майбутніми поколіннями, повертаються в лоно своєї історичної, канонічної, прабатьківської, апостольської Української Автокефальної Православної Церкви (скорочена назва – Київський Патріархат).

Архиєпископ Ігор (Ісіченко): УГКЦ та УАПЦ об'єднує історичний досвід Київської митрополіїРеволюція гідності об'єднала не Церкви, а людей Церкви, незгідних зі своєю приреченістю на роль пасивних знарядь політичних маніпуляцій беззаконної державної влади.

Це надало національному церковному життю доцентрового імпульсу, котрого насправді бракувало раніше. Молитовне єднання, розпочате на сцені Майдану та в "молитовному наметі", триває в спільному капеланському й волонтерському служінні, реалізується в масштабних Тижнях молитов за християнську єдність, у спільному освяченні води на Богоявлення у Львові та Чернівцях.

Про це заявив владика Ігор (Ісіченко), єпископ Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ(о), в інтерв’ю для газети «Голос України».

На його переконання, якщо ми шукаємо джерела своєрідної "моди" на ідею "Єдиної Помісної Церкви", то звернемося, швидше, не до Майдану, а до Сталіна. «Саме Сталін втілив цю ідею найбрутальніше. Бо він організував у вересні 1943-го утворення з решток недонищених між війнами православних конфесій ("сергіанської", "тихонівської", "обновленської") єдину Російську Православну Церкву Московського Патріархату, і приєднав до неї парафії УГКЦ та УАПЦ, що [в перебігу Другої світової війни] опинилися на [знову] окупованій СССР [українській] території», - пояснив він, додаючи, що цю "державотворчу" ідею підхопили посткомуністичні українські політики, залежні від авторитарної моделі, в якій Церква приймалася за знаряддя втілення політичних проектів.

За його словами, УГКЦ та УАПЦ об'єднує історичний досвід Київської митрополії, «штучно перерваний на Наддніпрянщині й збережений у Галичині та на Закарпатті». Саме завдяки УГКЦ в загальноукраїнську церковну культуру з кінця ХХ століття повертаються ті елементи церковного життя, які були втрачені в підросійській Україні. «Нехтувати цим щедрим даром не просто легковажно -- злочинно. Церква - не музей, де припадають пилом середньовічні архетипи», - сказав він.

Додамо, що 28 січня владиці Ігорю виповнилося 60 років. З цієї нагоди Блаженніший Святослав, Глава і Отець УГКЦ, особисто привітав єпарха, відвідавши його в резиденції в Харкові, - повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на Департамент інформації УГКЦ. 

У Харкові арх.Ігор(Ісіченко) презентував свою книгу «Духовні виміри барокового тексту».(ФОТО)7 січня 2016 р. в Свято-Дмитрівському катехитично-пастирському центрі Харкова відбулася презентація збірника літературознавчих праць архиєпископа Ігоря (Ісіченка) «Духовні виміри барокового тексту», - повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прес-службу УАПЦ(о).

Книга щойно опублікована в харківському науковому видавництві «Акта». До неї ввійшли праці, котрі друкувалися в журналі «Слово і час», наукових збірниках і періодичних виданнях протягом 1984-2015 рр. Зібрані докупи, вони створюють широку картину літературного життя України XVII-XVIII ст., звертаючи увагу на малодосліджені тексти й чинники творчої праці, обставини побутування писемних творів.У Харкові арх.Ігор(Ісіченко) презентував свою книгу «Духовні виміри барокового тексту».(ФОТО)

У передмові до книги професор Альбертського університету Наталія Пилипюк пише: «Важлива риса дослідницького стилю владики Ігоря Ісіченка полягає в тому, що таємниці текстів ранньомодерної доби він прагне розгадати не з допомогою єдиного ключа — чи то стилістичного, чи то історичного, чи то теологічного.

У нього багатий методологічно інструментарій і він не уникає комплексного підходу.

Щоголовніше, богословська освіта допомагає йому вловлювати нюанси, які секулярна людина сьогодні не завжди розуміє, хоч інтуїтивно може їх відчувати… Владика Ісіченко любить ламати стереотипи, але він уникає полемічного пафосу. Від цього користають не тільки його колеґи, але й автори, яких він досліджує. Кожного з них він намагається вислухати і зрозуміти».

Представляла збірник канд. філолог. наук, заступник директора Харківського літературного музею Тетяна Трофименко.




У Харкові арх.Ігор(Ісіченко) презентував свою книгу «Духовні виміри барокового тексту».(ФОТО) 

У Харкові арх.Ігор(Ісіченко) презентував свою книгу «Духовні виміри барокового тексту».(ФОТО) 

Харківські волонтерські вирушають разом із львівським вертепом вирушають в зону АТО.(ФОТО)Подорож Сходом України студенти Українського Католицького Університету зі Львова розпочали з Харкова. Свій вертеп вони показали 9 січня 2016 р. в Свято-Дмитрівському храмі УАПЦ(о).

Сюжет про народження Ісуса Христа інтерпретований авторами сценарію з відображенням сучасних політичних реалій українського життя: війни з Російською Федерацією, загарбницької політики її президента Путіна, ототожнюваного з царем Іродом, героїчного захисту і звільнення рідної землі від окупантів. На цьому тлі розкриваються євангельські мотиви перемоги світла над темрявою, добра над злом. Вертеп стверджує ідею неминучости перемоги християнських цінностей, а, отже, й перемоги українського народу над агресорами.Харківські волонтерські вирушають разом із львівським вертепом вирушають в зону АТО.(ФОТО)

Велика кількість людей зібралася на богослужіння й виставу. Парафіяни Свято-Дмитрівського храму й гості із вдячністю вітали студентів УКУ й разом проспівали кілька колядок, - повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прес-службу Харківсько-Полтавської Єпархії УАПЦ(о).

Настоятель храму митр. прот. Віталій Зубак висловив щиру подяку студентській корпорації УКУ за громадянську мужність і талантовите розкриття завжди актуального змісту різдвяних свят.

10 січня на світанку харківські волонтерські групи «Вільні люди», «Доброчинець» вирушили разом із львівським вертепом в зону фронтових дій, аби зустрітися з українськими вояками й привітати їх із Різдвом Христовим.

 

Харківські волонтерські вирушають разом із львівським вертепом вирушають в зону АТО.(ФОТО)

Харківські волонтерські вирушають разом із львівським вертепом вирушають в зону АТО.(ФОТО)

Харківські волонтерські вирушають разом із львівським вертепом вирушають в зону АТО.(ФОТО)

Андріївську церкву відреставрували на 10,5млн. гривеньЗавершено реставраційні роботи трьох фасадів Андріївської церкви в Києві, - повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на miygrad.

Про це повідомила директор Національного заповідника «Софія Київська» Неля Куковальська. - Завершили роботи з реставрації трьох фасадів. Краса неймовірна. На наступний рік залишаться ще фасадні роботи з центрального куполу, малим главкам і західного фасаду, - повідомила вона.

У цьому році фахівці також проводять зміцнення схилів, на яких побудований храм, а в наступному році вони мають намір приступити до внутрішнього оздоблення. Орієнтовно роботи по повній реставрації церкви обійдуться в 10,5 мільйонів гривень, з яких чотири мільйони гривень виділило Міністерство культури.

У Винниках злодії обікрали церкву Позаминулої ночі злодії обікрали у Винниках (Львів), церкву святих Володимира та Ольги (УАПЦ). Вражає цинізм злочинців, для яких, як бачимо, не існує нічого святого.

Щоб проникнути в церкву вони зламали чудові храмові двері. Цікаво, що зламаний замок – супернадійний і суперміцний! Це ж скільки треба було докласти сили, щоб зламати його!У Винниках злодії знову обікрали церкву.(ФОТО)

Як розповів отець Андрій, зловмисники перед скоєнням злочину від‘єднали від живлення ліхтарі, які вночі освітлюють храм. Він також зазначив, що злодії викрали зі скриньки для збору коштів близько двох тисяч гривень,- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на оф.сторінку Винниківської міської ради..

Керівник Винниківського відділення міліції, майор Тарас Смалюх повідомив, що за фактом крадіжки з церкви вже відкрито карну справу за ч.2, ст.185 КК України.

У згадану ніч злодії намагалися обікрасти також дві церкви у с.Чишки.

 Пригадаємо, як повідомляв Християнський портал КІРІОС, 17 вересня 2014, у храм святого Воскресіння УГКЦ у Винниках, що біля Львова, проникли злодії. Грабіжники, розбивши вікно на даху, залізли до храму.

Київ: 4 млн грн на реставрацію Андріївської церкви виділило міністерство культуриМіністерство культури України виділило 4 мільйона гривень на реставраційний ремонт Андріївської церкви, що стоїть в центрі столиці. Про це на прес-конференції повідомив перший заступник гендиректора Національного заповідника "Софія Київська" Вадим Кириленко.

"Міністерство культури України виділило на реставраційні ремонтні роботи Андріївської церкви 4 млн гривень. Наразі можу сказати, що аварійний стан з церкви знято, ведуться ремонтні роботи", - зазначив він.

З його слів, ці кошти підуть на реставрацію фасаду, куполів. Наразі ведуться облицювальні роботи, - повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на УНН.

Проте, як зазначив В.Кириленко, для повної реставрації церкви необхідно отримати ще 6,5 млн гривень.

Довідка : Андріївська церква у Києві – історико-архітектурна пам’ятка середини 18-ого століття. Її зведено на Дніпровській кручі, з якою пов'язаний літописний переказ про проповідь апостолом Андрієм Первозванним християнства на землях майбутньої Київської Русі. Церква побудована за проектом архітектора Ф.-Б. Растреллі у 1747-1762 рр. Будівництвом керував зодчий І.Ф.Мічурін.Андріївської церкви

В УАПЦ новий єпископ25 серпня у м. Херсоні Блаженніший Макарій у єпархіальному управлінні Таврійської єпархїі представив духовенству владику Бориса як правлячого архієрея,- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прс-службу УАПЦ. 

Біографічна довідка: єпископ Борис (в миру Володимир Харко) народився 4 квітня 1979 р. в м. Буську Львівської області в сім’ї службовців. У 1985–1995 рр. навчався у середній школі № 1 м. Буська, яку закінчив із золотою медаллю. З відродженим у 1990 р. Буським свято-Миколаївським братством УАПЦ брав участь у його заходах та діяльності. У 1995–2000 рр. навчався в Інституті міжнародного бізнесу та менеджменту Тернопільської академії народного господарства, отримав диплом спеціаліста (з відзнакою) за спеціальністю „Менеджмент у виробничій сфері” та здобув кваліфікацію економіста-менеджера. 

У 1999 р. з благословення блаженної пам’яті святішого Патріарха УАПЦ Димитрія вступив до Колегії Патріарха Мстислава (м. Харків), яку закінчив у 2007 р., отримавши кваліфікацію бакалавра богослов’я (тема дипломної роботи – „Фінансовий механізм управління парафією”). За 2000–2004 рр. здобув вищу релігійну освіту за спеціалізацією катехитика у Вечірній богословські школі Катехитично-педагогічного інституту Львівської богословської академії, що стала Українським Католицьким Університетом (тема роботи – „Катехиза в літургії Святого Якова”), там же навчався в магістратурі з катехитики у 2005–2007 рр. 2007–2008 рр. – навчання в магістратурі Національного університету „Острозька академія” за спеціальністю „Богослов’я”, здобув кваліфікацію магістра богослов’я, викладача філософських та релігієзнавчих дисциплін (тема роботи – „Управління церковними спільнотами”). У 2000 р. вступив в аспірантуру Львівського національного університету імені Івана Франка. З вересня 2001 р. до серпня 2015 р. працює викладачем (асистент, а з 2009 р. – доцент) кафедри менеджменту цього ж університету. З жовтня 2010 р. до серпня 2015 р. поєднує виконання обов’язків заступника декана економічного факультету з навчально-виховної роботи.

У 2008 р. присуджено науковий ступінь кандидата економічних наук зі спеціальності економіка та управління національним господарством (тема роботи – „Організаційно-економічний механізм прикордонного співробітництва”).

У 2009–2013 рр. навчався на факультеті міжнародного права і бізнесу Інституту післядипломної освіти та доуніверситетської підготовки Львівського національного університету імені Івана Франка, де здобув кваліфікацію юриста-міжнародника (тема роботи – „Міжнародно-правове регулювання транскордонного співробітництва України та Польщі”).

14 квітня 2011 р. присвоєно вчене звання доцента кафедри менеджменту.

У 2005 та 2009 рр. проходив стажування у Вроцлавському університеті (Польща), у 2011 р. вивчав досвід запровадження Болонського процесу університетами Словаччини. У 2010 р. підвищував кваліфікацію у ВНЗ „Університет економіки та права „КРОК” в літньому інституті Української Асоціації з розвитку менеджменту та бізнес-освіти”, а у 2014 р. – в Тернопільському національному економічному університеті. Є співорганізатором та модератором студентських конференцій у Вроцлавському університеті (Польща), Сілезькій політехніці (Польща), Познанській Політехніці. Брав участь в міжнародних конференціях з проблем душпастирства та виховання університетської молоді Європи у Мюнхені (2011 р.) та Римі (2012 р.). Опубліковано понад 80 наукових, навчально-методичних праць. У 2006–2015 рр. обирався депутатом Буської міської ради та очолював постійну комісію з питань планування, бюджету та фінансів.

З 2005 р. є членом Львівського крайового ставропігійного братства св. ап. Андрія Первозваного, обирався в Управу Братства, є членом редколегії всеукраїнської газети „Успенська вежа”, у 2013–2015 рр. за рішенням виборної конференції був головою Львівського Братства.

Влітку 2002 р. з благословення Високопреосвященнішого Адама, архієпископа Перемисько-Новосанчівського, перебував у свято-Кирило-Мефодіївському Уйковицькому монастирі Польської Автокефальної Православної Церкви.

Блаженнішим Макарієм, митрополитом Київським і всієї України, Предстоятелем Української Автокефальної Православної Церкви, 19 липня 2015 р. Б. хіротонізований в сан диякона (церква св. ап. Петра і Павла с. Словіта), 7 серпня того ж року пострижений у чернецтво з іменем Борис (Свято-Успенська ставропігійна церква м. Львова), а 9 серпня хіротонізований в сан ієромонаха (Свято-Борисо-Глібська церква, м. Львів). 13 серпня рішенням Патріаршої Ради та Архієрейського Собору УАПЦ обраний єпископом Херсонським і Миколаївським, 14 серпня возведений у сан ігумена (Свято-Андріївський кафедральний собор, м. Київ), а 16 серпня возведений у сан архімандрита (Свято-Преображенська церква, с. Волиця Сокальського району Львівської області). 22 серпня відбулось наречення на єпископа (Свято-Успенська ставропігійна церква м. Львова), а 23 серпня звершена архієрейська хіротонія – Блаженнішим Макарієм, митрополитом Київським та всієї України, Предстоятелем Української Автокефальної Православної Церкви, Високопреосвященнішим Мстиславом, архієпископом Тернопільським, та Преосвященнішим Віктором, єпископом Мукачівським і Карпатським, – на єпископа Херсонського і Миколаївського (Свято-Успенська церква, с. Чишки Пустомитівського району Львівської області).

Відбулася двостороння зустріч Митрополит УАПЦ Макарія із представниками Держдепартаменту США27 серпня Предстоятель УАПЦ Блаженніший Митрополит Макарій відвідав Посольство США в Україні (м. Київ). На запрошення представника Державного департаменту США Шона Кейсі, який очолює Управління ініціатив релігійних спільнот при Державному департаменті США відбулася двостороння зустріч.

Під час зустрічі сторони обмінялися думками щодо ситуації в державі, обговорювалося питання розділеності Православних Церков в Україні та його подолання,- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прес-службу УАПЦ.

Владика Ігор (УАПЦ): Пригальмоване життя парафії становить істотну перешкоду до динамізації ЦерквиУчасть у Патріаршому Соборі представників від УАПЦ - це ініціатива Блаженнішого Святослава, Глави УГКЦ, на яку ми радо відгукнулися. Тема, яку розробляє цей Собор, - «Жива парафія – місце зустрічі із живим Христом», важлива для всіх Церков України, як традиційних, так і нетрадиційних.

Адже духовне життя людини формується парафіяльною громадою, до якої вона належить. Пригальмоване життя парафії, яке люди винесли з минулих часів, становить істотну перешкоду до динамізації присутності Церкви в реальності України.

Про це сказав владика Ігор (Ісіченко), Архиєпископ Харківський і Полтавський УАПЦ,- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на Департамент інформації УГКЦ.

За його словами, Церква, особливо Православна Церква, вийшла із Радянського Союзу, тому обтяжена низкою обмежень. «Заборонялося проповідувати, навчати дітей, займатися доброчинністю, і всього цього нам доводиться вчитися зараз», - пояснив владика Ігор (Ісіченко).

На його переконання, для українців усього світу відхід старшого покоління, яке несло в собі переважно галицьку традицію кінця XIX- початку XX століття, становить важкий етап, який необхідно перейти, маючи нову культуру проповіді. «Саме тому нові виклики місії XXI століття є тим, що об’єднує православних і греко-католиків», - завершив архиєрей.

21 серпня 2015 року Преосвященнійший Віктор(Бедь), єпископ Мукачівський і Карпатський УАПЦ прийняв архімандрита Миколая Реківчака, намісника Свято-Миколаївського єпархіального чоловічого монастиря УПЦ МП (смт. Чинадієво).

В ході зустрічі було розглянуто питання про перехід монастиря з підпорядкування Мукачівської єпархії Української Православної Церкви Московського Патріархату до Карпатської єпархії Української Автокефальної Православної Церкви.

За результатами зустрічі було прийнято архієрейське рішення про прийом Свято-Миколаївського чоловічого єпархіального монастиря в смт. Чинадієво (вул. Санаторна, 89а; 89б) Мукачівського району, Закарпатської області до Карпатської єпархії УАПЦ і видано відповідний указ про призначення намісником даного монастиря архімандрита Миколая Реківчака,- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прес-службу Карпатсько Єпархії УАПЦ.

Преосвященнійший владика Віктор подякував отцю Миколаю за багаторічне служіння Матері Церкві та подарував йому два наперсних хрести з прикрасами.

Участь у зустрічі також прийняв декан Мукачівсько-Ужгородського деканату (благочиння) архімандрит Діодор Муратов. 

Монастир УПЦ (МП) прийняла у свою юрисдикцію УАПЦ .(ФОТО)

У Харкові відбулась резентація книги архиєпископа Ігоря Ісіченка.(ФОТО)12 липня 2015 р. в Свято-Дмитрівському катехитично-пастирському центрі Харкова відбулася презентація другого видання монографії архиєпископа Ігоря Ісіченка «Києво-Печерський патерик у літературному процесі кінця XVI — початку XVIII ст. на Україні». Вперше книга була видана 1990 р. В її основу лягла кандидатська дисертація владики Ігоря, захищена 1987 р. в Інституті літератури ім. Т.Г. Шевченка АН України.

У презентації взяли участь духовенство, представники наукової еліти, студенти. Архиєпископ Ігор поділився спогадами про підготовку книги, з вдячністю пригадав свого наукового керівника Володимира Крекотня. Зі словом виступив владика Василій (Тучапець), екзарх Харківський УГКЦ, який привітав архиєпископа Ігоря Ісіченка з виданням його книги та 22-річчям єпископського служіння,- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прес-службу Харківського Екзархату УГКЦ.

 

У Харкові відбулась резентація книги архиєпископа Ігоря Ісіченка.(ФОТО) 

У Харкові відбулась резентація книги архиєпископа Ігоря Ісіченка.(ФОТО) 

Харківсько-Полтавська єпархія УАПЦ(о) розглянула перебіг діалогу з УГКЦ

1 липня 2015 р. в приміщенні Свято-Дмитрівського катехитично-пастирського центру м. Харкова відбулося засідання єпархіяльної ради Харківсько-Полтавської єпархії Української Автокефальної Православної Церкви.

Перед початком засідання було відправлено Святу Літургію, яку очолив архиєпископ Ігор. В засіданні взяли участь члени єпархіяльної ради архиєпископ Харківський і Полтавський Ігор (Ісіченко), митр. прот. Віталій Зубак (м. Харків), прот. Іван Лещик (Миколаїв), прот. Дмитро Романків (м. Сватове), о. Федір Сіпєйкін (м. Канів), п. Вадим Приходченко (Харків), п. Ніна Данилейко (м. Полтава), а також запрошені: єпископ Василь (Тучапець), ЧСВВ (м. Харків),1 липня 2015 р. в приміщенні Свято-Дмитрівського катехитично-пастирського центру м. Харкова відбулося засідання єпархіяльної ради Харківсько-Полтавської єпархії Української Автокефальної Православної Церкви. Перед початком засідання було відправлено Святу Літургію, яку очолив архиєпископ Ігор. В засіданні взяли участь члени єпархіяльної ради архиєпископ Харківський і Полтавський Ігор (Ісіченко), митр. прот. Віталій Зубак (м. Харків), прот. Іван Лещик (Миколаїв), прот. Дмитро Романків (м. Сватове), о. Федір Сіпєйкін (м. Канів), п. Вадим Приходченко (Харків), п. Ніна Данилейко (м. Полтава), а також запрошені: єпископ Василь (Тучапець), ЧСВВ (м. Харків), митр. прот. Мирон Бендик (м. Дрогобич), прот. Ігор Литвин (м. Полтава), о. Володимир Червонников (м. Канів), о. Олег Усов (с. Глушківка), п. Тетяна Трофименко (м. Харків). Члени контактних груп від УАПЦ і УГКЦ – архиєпископ Ігор (Ісіченко), єпископ Василь (Тучапець), митр. прот. Мирон Бендик, митр. прот. Віталій Зубак, о. Володимир Червонников ознайомили присутніх із перебігом діялогу та першими виробленими спільно проєктами. В обговоренні виступили прот. Іван Лещик, о. Павло Кущ, о. Дмитро Романків, Вадим Приходченко. Було прийнято ухвалу «Про перебіг діялогу з УГКЦ», а також заяву «Повертаймо слову православний його справжній сенс». Було обговорено стан духовної освіти в єпархії та прийнято ухвалу «Про перспективи розвитку богословської освіти в Харківсько-Полтавській єпархії» Затверджено програму архиєрейських відвідин парафій до кінця 2015 року. Ознайомившись із програмою загальноукраїнською прощі до Зарваниці, в якій уперше візьме участь і паломницька група Харківсько-Полтавської єпархії, єпархіяльна рада прийняла ухвалу «Про єпархіяльну прощу до Зарваниці». митр. прот. Мирон Бендик (м. Дрогобич), прот. Ігор Литвин (м. Полтава), о. Володимир Червонников (м. Канів), о. Олег Усов (с. Глушківка), п. Тетяна Трофименко (м. Харків). Члени контактних груп від УАПЦ і УГКЦ – архиєпископ Ігор (Ісіченко), єпископ Василь (Тучапець), митр. прот. Мирон Бендик, митр. прот. Віталій Зубак, о. Володимир Червонников ознайомили присутніх із перебігом діялогу та першими виробленими спільно проєктами. В обговоренні виступили прот. Іван Лещик, о. Павло Кущ, о. Дмитро Романків, Вадим Приходченко. Було прийнято ухвалу «Про перебіг діялогу з УГКЦ», а також заяву «Повертаймо слову православний його справжній сенс». Було обговорено стан духовної освіти в єпархії та прийнято ухвалу «Про перспективи розвитку богословської освіти в Харківсько-Полтавській єпархії» Затверджено програму архиєрейських відвідин парафій до кінця 2015 року. Ознайомившись із програмою загальноукраїнською прощі до Зарваниці, в якій уперше візьме участь і паломницька група Харківсько-Полтавської єпархії, єпархіяльна рада прийняла ухвалу «Про єпархіяльну прощу до Зарваниці».

Ухвала єпархіяльної ради Харківсько-Полтавської єпархії Української Автокефальної Православної Церкви про перебіг діялогу з УГКЦ


1. Скласти щиру подяку Блаженнішому Отцю і Главі УГКЦ Святославу за підтримку ініціятиви Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ.

2. Схвалити діяльність членів контактної групи Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ архиєпископа Ігоря, митр. прот. Віталія Зубака, о. Володимира Червонникова, д-ра Юрія Пелешенка, п. Віталія Макаревича.

3. Забезпечити парафіяльні громади постійною інформацією про перебіг діялогу між Харківсько-Полтавською єпархією УАПЦ та УГКЦ.

4. Висловити надію на оперативне проведення діялогу й підготовку проєктів, здатних стати канонічною основою для поєднання Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ з УГКЦ як співспадкоємницею Київської митрополії Константинопольського Патріярхату.

5. Парафіяльним громадам і мирянським організаціям дбати про налагодження постійних контактів із територіяльно близькими парафіями та мирянськими організаціями УГКЦ.

6. Опублікувати заяву «Повертаймо слову православний його справжній сенс».

 

Заява єпархіяльної ради Харківсько-Полтавської єпархії Української Автокефальної Православної Церкви


«Вас i всiх православних християн нехай пом’яне Господь Бог у Царствi Своїм» – лунає на Святій Літургії в українських храмах візантійського обряду. Усіх храмах, незалежно від юрисдикції та офіційного найменування конфесії. Бо православ’я визначається не реєстрацією статуту з відповідним словом у назві, а характером віри, зіпертої на євангельські правди, на мудрість Вселенських соборів, на духовну спадщину Отців Церкви та молитовний досвід давніх аскетів. Православ’я – віра чесних, мужніх, відкритих людей. Людей, здатних триматися разом у хвилини випробувань, вірити один одному й по-справжньому, жертовно любити ближнього та мати синівську покору до церковної влади.

XXV собор Харківсько-Полтавської єпархії у квітні 2015 р. виступив з ініціятивою, що відкриває нову сторінку в пошуку втраченої єдности спадкоємців Володимирового хрещення: він звернувся до Отця і Глави Української Греко-Католицької Церкви та греко-католицького єпископату з проханням «про братні поради щодо досягнення євхаристійного спілкування та адміністративної єдности». Нині ще не вноситься жодних змін у статут, у внутрішній устрій єпархії: єпархіяльна спільнота лише чекає на поради, які розглядатиме наступний собор. Він може прийняти ці поради, а може їх відхилити. Але стратегія розвитку єпархії визначена.

Не дивно, що подібна ініціятива здійняла хвилю осуду у ворожому інформаційному просторі. Російські ЗМІ поквапилися оголосити про перехід Харківсько-Полтавської єпархії в Католицьку Церкву та зраду православ’ю. Адже зближення українських Церков, заборонених і переслідуваних окупаційним режимом, страшне для тих імперських сил, які здавна прагнуть розсварити й поділити наш народ. Перспектива об’єднання православних християн київської традиції довкола Української Греко-Католицької Церкви, котра зберегла цю традицію найчистішою, унеможливлює дальше маніпулювання нашими церковними громадами іззовні: ані з Кремля, ні з кабінетів політтехнологів і високопосадовців.

Однак сумно, що частина священиків з Київського, Харківського й Таврійського деканатів злякалася братнього діялогу, злякалася майбутніх змін. Ми молимося за тих, хто залишив Харківсько-Полтавську єпархію, і будемо раді їхньому поверненню.

Ми сподівалися на відновлення єдности з УАПЦ, збереженою в діяспорі, і були обманені в наших сподіваннях. Але насамперед через те, що сам перебіг діялогу з УГКЦ та нові перспективи, відкриті цим діялогом, підтвердили правильність стратегічного вибору, здійсненого XXV єпархіяльним собором: здорова православна ідентичність українців має формуватися на основі київської помісної традиції, найкраще збереженої УГКЦ. Православні спільноти, які повертаються до цієї традиції, мусять долати сторіччя руйнівного впливу імперської квазі-релігійности, залишки якої виявляються вельми стійкими. Ми починаємо дорогу до церковної єдности, аби, позбувшись атавізмів казенного «політичного православ’я», разом із братами з УГКЦ та всіх інших спільнот, які вийдуть на цю саму дорогу, відкрити радість – бути православними в найбезпосереднішому сенсі цього слова і нести цю радість у світ, в Україну ХХІ ст., котра так потребує справжньої, правдивої віри.

м. Харків

1 липня 2015 р.


Про це повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прес-службу УАПЦ(о).

Архімандрит Віктор Бедь вважає, що священики не зобов'язані брати відпускну грамоту у РПЦ в УкраїніКолишній клірик УПЦ (Московського Патріархату) і Елладської Православної Церкви, а нині адміністратор Карпатської єпархії УАПЦ архімандрит Віктор Бедь прокоментував 24 червня увагу УПЦ (МП) до його діяльності.

Архімандрит зазначає, що днями представники УПЦ (МП) "розповсюдили серію матеріалів на мою адресу і на адресу нової Карпатської єпархії Української Автокефальної Православної Церкви". Дійсно, 17 червня на сайті УПЦ з посиланням на місцеві єпархії Закарпаття було розміщено спростування інформації про перехід  групи парафій і священиків цієї конфесії в Карпатську єпархію УАПЦ  

У відповідь архімандрит Віктор Бедь стверджує, що "право на вибір приналежності до своєї Української Церкви (мається на увазі УАПЦ - ред .) або і надалі до Московської Церкви належить виключно християнину - громадянину України, тому наші вірні, в тому числі і я особисто ... які приєдналися або надалі приєднаються до кліру Української Автокефальної Православної Церкви та її нової Карпатської єпархії на Закарпатті, не зобов'язані для цього брати «відпускну грамоту» "з боку Московського Патріархату,- повідомляє Християнський портал КІРІОС за матеріалами Релігія в Україні та УУБА.

Архімандрит вважає що багатох кліриків МП в Україні присутнє приховане бажання бути разом: "але вони ще не готові на крок об'єднання і відходу від чужої нам Москви ". Глава Карпатської єпархії УАПЦ вірить, що "скоро всі ми, як і заповідав нам наш Спаситель Ісус Христос, знайдемо спільний шлях до подолання розділення".

10 червня під головуванням керуючого адміністратора новоствореної Карпатської єпархії Української Автокефальної Православної Церкви архімандрита Віктора Бедь в Ужгороді відбулося перше засідання єпархіального зібрання. До складу Карпатської єпархії УАПЦ увійшли 12 парафій і 11 священнослужителів, які раніше належали до УПЦ (МП) .

На порядок денний зборів були винесені, зокрема, питання про входження в Карпатську єпархію УАПЦ парафій і священнослужителів, про прийняття Статуту консисторії (єпархіального управління), про б обрання правлячого архієрея і ради єпархії.

За результатами роботи єпархіальних зборів були прийняті відповідні рішення. 

Так, п про Станом на 10 червня 2015 в склад Карпатської єпархії УАПЦ увійшли 12 парафій і 11 священнослужителів, які раніше належали до Української Православної Церкви (Московського Патріархату), а саме Мукачівської та Хустської єпархій УПЦ (МП). Всього в єпархіальних зборах Карпатської єпархії УАПЦ взяли уповноважені представники парафій та ініціативних груп з 8 районів та міст обласного підпорядкування Закарпатської області - міст Ужгорода та Мукачева, Ужгородського, Мукачівського, Перечинського, Виноградівського, Тячівського та Воловецького районів.

Представники парафій і духовенства, що увійшли до складу Карпатської єпархії УАПЦ, провели вибори свого правлячого архієрея. За результатами голосування (під головуванням протоієрея Олександра Смоліна), на альтернативній основі абсолютною більшістю голосів правлячим архієреєм Карпатської єпархії Української Автокефальної Православної Церкви з центром єпархіального управління в м . Ужгороді був обраний архімандрит Віктор Бедь. 

До складу єпархіальної ради Карпатської єпархії УАПЦ обрані п'ять осіб: архімандрит Віктор Бедь (голова), архімандрит Діодор Муратов, протоієрей Олександр Смолін, миряни Урста Сергій Васильович і Дідух Орест Петрович. В подальшому, в разі необхідності, за поданням парафій складу єпархіальної ради буде розширено,- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на Релігія в Україні та оф.сайт УАПЦ.

Новоутворену Карпатську єпархію УАПЦ очолить Архімандрит Віктор (Бедь) Звернення до єпископату митрополита Макарія про утворення та реєстрацію єпархій у Закарпатській області було розглянуто на Архиєрейському Соборі УАПЦ 3 червня 2015 року. Карпатську єпархію очолить колишній клірик УПЦ (МП) архімандрит Віктор (Бедь), ,- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на портал "Релігія в Україні".

Собор одноголосно ухвалив заснувати в Закарпатській області дві єпархії - Закарпатську єпархію (керуючий єпархією єпископ Ужгородський Закарпатський Кирило (Михайлюк) і Карпатську єпархію з подальшим титулом правлячого архієрея (єпископ Ужгородський і Карпатський), зазначає сайт Львівської єпархії УАПЦ.

Також було розглянуто звернення про прийняття в клир УАПЦ архімандрита Віктора (Бедя) згідного власного прохання. Вирішено призначити його адміністратором новоутвореної Карпатської єпархії.

"Так, я офіційно вийшов за штат Елладськоі Православноі Церкви, отримав відпускну грамоту і долучився до нашоі УАПЦ, щоб в лоні саме Украінськоі Церкви і надалі продовжувати служіння Господу Богу, своєму украінському народу і утвердженню Украінськоі Церкви в Украіні. Але і надалі залишаюсь архімандритом. Прийшов час, коли я мав уже зробити цей крок", - підтвердив свій перехід до УАПЦ архімандрит Віктор (Бедь), зробивши цей запис в мережі Фейсбук.

Нагадаємо, що 4 червня УАПЦ обрала главою митрополита Макарія (Малетича), який взяв курс на об’єднання з УПЦ КП. На тлі цих подій УПЦ (МП) запропонувала відновити діалог з УАПЦ.

У склад Константипольської Патріархії на правах митрополії готова перейти УАПЦЗВЕРНЕННЯ V Помісного Собору Української Автокефальної Православної Церкви до Його Всесвятості, Всесвятійшого Варфоломія І, Архієпископа Константинопольського і Нового Риму, Патріарха Вселенського
06.06.2015 15:30


Ваша Всесвятосте!

Із синівською любов'ю та шаною ми, делегати 5-го Помісного Собору Української Автокефальної Православної Церкви - архієреї, священство, дияконство, чернецтво й вірні, звертаємося до Вашої Всесвятості із соборним проханням продовжити Ваші благословенні труди над зціленням церковного роз'єднання в українському православ'ї.

Ми також від імені мільйонів православних нашої країни, які прагнуть остаточного створення в Україні єдиної Помісної Церкви, висловлюємо свою підтримку діям Вашої Всесвятості, що скеровані й на подолання розбіжностей в православному світі та відновлення традиційних канонічних механізмів його соборності.

Наш Помісний Собор проходить у рік відзначення 1000-літньої річниці з часу упокоєння Великого князя Володимира, який з поміж усіх вір, що на час його князювання в Київській Русі існували в Європі, обрав саме християнство в його Східному обряді, запросивши до Києва представників Константинопольської Церкви. Майже сімсот років Київська митрополія входила до складу Константинопольської Церкви, перебуваючи під святительським омофором Вселенських патріархів. Тому всі зусилля УАПЦ із самого початку її третього відродження в 1989 році й до сьогоднішнього дня спрямовані на об'єднання із Матір'ю-Церквою.

Тим паче, що перед викликами третього тисячоліття вселенське Православ'я як ніколи потребує єдності, яка плекається з допомогою братньої співпраці ієрархів різних юрисдикцій на грунті християнської любові. Саме тому ми, делегати 5-го Помісного Собору Української Автокефальної Православної Церкви, покладаємо великі сподівання на те, що Ви, Ваша Всесвятосте, як перший по честі ієрарх в пентархії давніх Православних Церков, не залишите нас осторонь повнокровного канонічного життя Вселенської Церкви.

Тому Помісний Собор перед лицем Церкви-Матері Константинопольської, від імені всієї повноти нашої Церкви, звертається до Вас із проханням - відкинувши всяку упередженість, відновити історичну справедливість, прийнявши нашу Українську Автокефальну Православну Церкву до Вселенської патріархії як митрополію на правах самоврядного устрою, який вона мала до її приєднання в 1686 році до Московської Церкви. Це дасть змогу мільйонам православних українців увійти в молитовне та євхаристійне спілкування із світовим православ'ям, адже відсутність єднання згубно позначається на їх духовному стані.

Це також стане першою сходинкою на шляху канонічного улікування церковного розділення православ'я в Україні та наблизить до реального об'єднання в єдину Помісну Церкву українського народу.

*Ми переконані, що канонічне визнання наших архієреїв та священства шляхом відновлення Київської митрополії в лоні Матері-Церкви Константинопольської на її канонічних українських землях, стане початковою моделлю влаштування канонічного життя в Україні. Знаменним у цьому контексті є й те, що Українська Церква впродовж семи століть перебувала під юрисдикцією Константинополя, маючи широкі самоврядні права.

Для досягнення цієї благословенної мети бажано розробити та втілити в життя цілісну богословсько-церковну програму, за допомогою якої ми зможемо здійснити свій задум. Вона може складатися з наступних пропозицій:

- залучення провідних богословів Веселенського Патріархату до обговорення проблеми розділення в українському православ'ї та пошуку шляхів богословського обгрунтування положень, які стануть основою для розв'язання тривалого протистояння між православними конфесіями;

- проведення круглих столів, науково-практичних конференцій та інших форумів в Україні з метою ознайомлення українських православних християн

із здобутками богословської думки Вселенського патріархату в царині еклезіології, канонічного права та історії як Вселенського патріархату, так і Української Церкви та більш ширше залучення до участі в них українських православних богословів та науковців;

- спільні з представниками Вселенського Патріархату та Української Автокефальної Православної Церкви міжцерковні заходи, покликані унормувати церковне життя УАПЦ в лоні Константинопольської Церкви;

- відкриття в Києві, столиці України, чи Львові представництва (подвір'я)

Вселенського Патріархату, яке стане організаційним центром міжцерковної діяльності в питаннях долучення невизнаних православних спільнот України до повноцінного життя у Вселенській Православній Церкві.

В той же час, вирішуючи питання УАПЦ, ми не відмовляємося від величної та страдницької історії і традицій нашої Церкви. Незмінною залишається й стратегічна мета нашої Церкви - розбудова єдиної канонічної Української Помісної Церкви.

Українська Автокефальна Православна Церква засвідчує свою пошану до Вашої Святої Церкви та просить святих молитов Вашої Всесвятості за спасіння боголюбивого народу України. Ми віримо, що Ваші святі молитви за Україну, за припинення кровопролиття на багатостраждальній українській землі, сприяють відновленню миру та загоєнню тяжких ран, нанесених війною.


Про це повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на прес-службу УАПЦ.

V Помісний Cобор УАПЦ розпочав свою роботу у Києві.(ФОТО)Перед початком Собору у церкві св. Андрія Первозванного 4 червня єпископи УАПЦ відслужили Літургію. Усі учасники Собору відправились до вулиці Інститутської, аби вшанувати пам’ять та відправити поминальну панахиду за героями Небесної сотні та загиблими в зоні АТО.

У ці хвилини розпочинається V Помісний собор УАПЦ, присвячений 25-ій річниці обрання першого Патріарха Мстислава.

Як зазначив Митрополит Галицький, керуючий Івано-Франківською єпархією УАПЦ Андрій: "Згідно зі статутом ми сьогодні маємо вибрати Предстоятеля. А разом з тим сьогодні пам’ятна дата – 25 років, як ми обирали першого Патріарха УАПЦ Мстислава. Ці дві дати приурочені сьогоднішньому Собору. Наша Церква готова на діалог, єднання. Але перш за все потрібно вибрати Предстоятеля. Потім комісія і продовження діалогу. І я вірю, що прийде час, і дзвони святої Софії сповістять, що ми матемемо одного Патріарха",- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на Risu.

Учасникам Собору УАПЦ зачитали привітання від Предстоятеля УПЦ КП Патріарха Філарета, Глави УГКЦ Патріарха Святослава. З привітальним словом виступив і представник УПЦ (МП), який говорив про необхідність діалогу між Православними Церквами України. 

V Помісний Cобор УАПЦ розпочав свою роботу у Києві.(ФОТО)