Арх. Євстратій (Зоря): Щодо титулу Патріарха то УПЦ пройде той самий шлях що і ГПЦПро сан Патріарха Філарета Патріарх Філарет подав Вселенському Патріарху Варфоломію апеляцію на судові рішення Московського Патріархату, якими він був «позбавлений сану» та «відданий анафемі». Синод Вселенського Патріархату задовольнив цю апеляцію. Що означає - рішення Московського Патріархату про «позбавлення сану» та «анафематствування» не були дійсними від самого початку. Таким чином Вселенським Патріархатом визнано, що наш Предстоятель є законний архієрей, а відтак всі звершені ним священнодії, в тому числі рукоположення - є дійсними. Спроби трактувати вказане рішення в інший спосіб є не обґрунтованими. Хоча в МП декому дуже хотілося б ретроспективно виправдати їхню практику не визнавати таїнства, зокрема - рукоположення, звершені в Київському Патріархаті. 

Щодо титулу Патріарха, то цілком очевидним є те, що він, як титул Предстоятеля, пов‘язаний з автокефалією Церкви, Томос про яку МАЄ БУТИ проголошений. Тож немає нічого дивного чи катастрофічного в тому, що питання Патріаршого титулу, про яке не йшлося і в апеляції, - не відображене і в повідомленні про рішення Синоду, а буде врегульоване Томосом. Подібна ситуація була у випадку з відновленням автокефалії Грузинської Церкви - до 1990 р. Вселенський Патріарх не вважав Католікоса Грузії автокефальним Предстоятелем.

Що не заважало Грузинській Церкві визнавати свого Предстоятеля Патріархом, а свою Церкву - автокефальною. І в 1990 р. проблема була вирішена через Томос Вселенського Патріарха. Той самий шлях пройде і Українська Церква. Також слід підкреслити, що задоволення апеляції означає - у 1992 р. митрополит Філарет НЕ БУВ усунутий з Київської кафедри в канонічний спосіб. А тому, як він був з 1966 р., так і є дотепер - канонічним православним архієреєм м. Києва. В МП відразу заявлять, що таким є їхній митрополит Онуфрій, і «іншого канонічного архієрея» в одному місті бути не може. Невже? А як же в самому Московському Патріархаті співісновали ДВА ієрархи з титулом «Берлінський і Германський» - Марк і Феофан?

Не кажучи вже про те, що в Діаспорі є десятки випадків, коли в одному місті є канонічно взаємно визнані архієреї різних Помісних Церков. Тож раніше заявлене Вселенським Патріархатом канонічне визнання митрополита Онуфрія - не вступає у суперечність з вище згаданим рішенням.

Хоча визнання митрополита Онуфрія може тривати і не так довго, адже 15 жовтня Синод РПЦ може прийняти рішення, які означатимуть фактичну схизму (розкол) Московського Патріархату від Вселенського Православ‘я. 

 

 Християнський портал КІРІОС за матеріалами блогу Євстраій Зоря у facebook