Храм УПЦ у Полтаві прикрасили російськими символами.(ФОТО)Будівлю Сампсонівської церкви УПЦ (МП) у Полтаві прикрашають малюнки і символи, які історично не притаманні цій культовій споруді, зате відбивають ідеологічний тренд сучасної Росії, - повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на "Релігія в Україні". 

З вівтарного боку церкви, в одному ряду поміж іконами, знаходиться квадрат насичено-червоного кольору з жовтим двоголовим орлом посередині. Як стверджують спостерігачі, що звернулися до прихожан Сампсонівської церкви, останні пояснюють, зображення так: "двоголовий орел – стародавній православний символ... два крила означають два Заповіти Господні, дві лапи з царськими інсигніями – два Закони, дві голови – дві природи Ісуса Христа, а три корони над головами птиці означають – Святу Трійцю".

Проте, зазначає місцевий краєзнавець Ярослав Москаленко, двоголова птиця, зображена на стіні собору, не відповідає ні знаку влади "етнарха ромеїв", ні навіть геральдичному символу Російської імперії, і доводить, що "розмістили на церкві сучасний герб Російської федерації",Храм УПЦ у Полтаві прикрасили російськими символами.(ФОТО)утверджений указом Президента РФ Бориса Єльцина 1993 року і закріплений законом 2000 року. 

 "Головним акцентом східного фасаду храму є ще одна псевдоікона – зображення Петра І на полі битви, – продовжує він. – Розглянемо її: угорі видно дві мініатюрні фігурки – Христа Панкратора і Сампсонія Странноприїмця. Святий уклінно молить Спасителя (прийнято говорити – за перемогу Петра). Під фігурою Сампсонія зображено будівлі Полтави, ще нижче – шеренги воїнів у зелених та синіх мундирах, огорнуті хмарами диму та пилюки... На передньому плані бачимо Петра І на білому коні. 

БХрам УПЦ у Полтаві прикрасили російськими символами.(ФОТО)ілий кінь переможця – це алегорія. Насправді, як усім відомо, цар їздив на бурому жеребцеві із загадковим іменем Лізетт... Але особливо унікальною за емоційним впливом на глядача є ідея розміщення під копитами царського коня жовто-синього прапора... Митець соромливо (хоч і зовсім не реалістично) загортає згадане знамено аж у чотири складки, так що не відразу зрозумієш, що на ньому зображено, але при подальшому розгляді можна зрозуміти, що цар попирає прапор таки Швеції, а не України".

Опитані 10 випадкових перехожих – туристів, прихожан, місцевих мешканців – були розгублені, коли їхню увагу звернули на цей малюнок: частина з них вбачала у прапорі українську символіку, частина – вважала, що топчеться прапор саме Швеції, «тому що на ньому видно хрест».

Дійсно, на прапорі Швеції є зображення хреста. Але правила авторитетного для православних християн Трульського собору забороняють принижувати такі зображення будь-яким чином.

"Замовник пропагандиського шедевру, вочевидь, намагався уподобити Петра І Георгію Побідоносцю, але зіткнувся з проблемою відсутності драконів у таборі шведів. Тож, як бачимо, він знайшов креативне рішення – кинув під копита царського коня – хрест", – коментує Ярослав Москаленко.

Він додає, що це не реставрація: у 1909 році, на зовнішній стороні храму зі східного боку було виконано картину, яка зображувала звернення Петра І до війська напередодні битви, а під картиною було встановлено мармурову дошку з текстом промови (надпис зберігся). Більше того, Російська імперія ставила пам’ятники "хоробрим шведським воїнам", а теперішні "з азартом паскудять «прапор схожий на шведський»".