В ході реставраційних робіт в папському палаці у Ватикані виявлено дві невідомі фрески РафаеляРеставраційні роботи в знаменитому Залі Костянтина в Апостольському палаці у Ватикані розкрили з-під пізніших записів дві алегоричних фігури, які, судячи з усього, належать пензлю Рафаеля, і були написані незадовго до його передчасної кончини в 1520 р,- повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на Седмицю

На початку XVI ст. Папа Римський Юлій II доручив Рафаелю проектувати Зал Костянтина - кімнату для прийомів в папському палаці у Ватикані. Рафаель встиг схематично окреслити плани залу, але раптово помер в 1520 р, перш ніж він зміг виконати папське доручення. Роботу над мальовничим оздобленням залу доручили учням Рафаеля - так до сих пір вважали експерти. Але реставратори, що працюють над відновленням первісного вигляду Залу Костянтина, недавно виявили фрагменти фрески, які, можливо, були написані не учнями Рафаелі, а самим майстром.

Константиновий зал прикрашений чотирма фресками, що зображають найбільш значні події в житті першого римського імператора, який прийняв християнство. Серед них: «Бачення Хреста», «Бій Костянтина і Максенція», «Хрещення Костянтина» і «Константиновий дар». Фрески ретельно продумані і написані за ескізами, імовірно намальованими самим Рафаелем, його учнями.

При реставрації фрески «Бачення Хреста» дослідники розчистили алегоричну постать «Дружба», яка, розміщена з краю композиції. Не виключено, що її встиг написати сам Рафаель. Друга приписувана великому майстру фігура, - алегорія Правосуддя. Вона розташована на краю композиції «Битва Костянтина проти Maксенція».

Італійська газета La Stampa першою повідомила новину про виявлення фігур з посиланням на відео, розміщене на каналі YouTube Ватикану. Арнольд Нессельрат, історик мистецтва і керівник технічних і наукових досліджень в Музеях Ватикану, повідомив, що джерела XVI століття стверджують, що Рафаель перед своєю смертю встиг написати дві фігури на фресках в Залі Костянтина. У джерелах говориться, що за майстерністю виконання ці дві фігури помітно відрізняються від того, що було написано учнями Рафаеля.

Проте, експерти не були впевнені в авторстві Рафаеля щодо згаданих алегоричних фігур, поки в березні 2015 р не почалися реставраційні роботи, і типова для Рафаеля техніка живопису на цих двох постатях стала очевидною.

Варто відзначити, що саме в Костянтинівському залі Апостольського палацу Папа Римський Климент VIII в кінці 1595 року прийняв єпископів Київської митрополії Іпатія Потія і Кирила Терлецького, які принесли йому присягу і уклали унію. Оприлюднена в наступному році на церковному соборі в Бересті в жовтні 1596 р унія згодом отримала назву Брестської.

Допомогти порталу

Просимо допомоги з оплатою рахунків порталу КІРІОС. Пожертву можна скласти за допомогою кнопки "Пожертвувати" над цим повідомленням. Також перегляд і переходи по рекламних посиланнях допомагають нам утримувати портал і робити його цікавим для Вас.