Дорогі друзі, парафіяни, прочани та всі, хто вболіває за долю Відпустового місця у с. Страдч!
Як Ви бачили, у мережі почалося жваве обговорення проблеми, яка виникла біля Святої Страдецької Гори, місця, куди звідусіль прибувають люди для того, щоб відновити свої духовні і тілесні сили, де Матір Божа, за посередництвом блаженних мучеників о. Миколи Конрада та дяка Володимира Прийми, уділяє так багато ласк.
Хочу більш детально розповісти процю проблему, з якою стикнулася наша святиня. Під час Великого Посту, в час, коли був запроваджений загальнонаціональний карантин, у зв’язку із пандемією захворювання COVID-19, у лісі, біля Страдецької гори, щоденно чулися роботи бензопил та важкої техніки. Почали виникати запитання, що робиться у лісі, адже всі роботи під час карантину мали бути зупинені. Вияснилося, що відбувається вирубка лісу на лісовій дорозі та насипання нової дороги. Все це відбувалося у дуже швидких темпах. О. Михайло Нискогуз, сотрудник нашої парафії, надіслав численні звернення до контролюючих органів, лісові господарства та органи державного самоврядування і вияснилося, що ведеться будівництво об’їзної дороги для доїзду та обслуговування кар’єру Великопільського родовища пісків. Веде це будівництво ТзОВ «Керамбуд»,і з відкритих джерел стало відомо, що кінцевими бенефіціарними власниками є Богдан Козак та Сергій Медведчук, рідні брати депутатів Верховної Ради України від ОПЗЖ Тараса Козака та Віктора Медведчука. Дана дорога будується черел ліс, яким опікується Великопільське лісництво Страдчівського навчальновиробничого лісокомбінату Державного вищого навчального закладу «Національний лісотехнічний університет України», через річку Верещицю та дамби озер, які знаходяться поруч із Страдецькою Горою і планується з’єднатися із автомобільним шляхом Т 14-25 в підніжжі Святої Страдецької Гори, де проходить Хресна дорога. Прочани, які численно проходять хресну дорогу, дуже часто із малими дітьми, наражатимуться на смертельну небезпеку через великоваговий транспорт, який вивозитиме пісок із кар’єру.
Страдецька Гора, на якій живуть унікальні птахи та тварини , комахи і рослини, , є пам’яткою природи і місцем, куди прибувають на відпочинок та екскурсії групи дітей та молоді для того, щоб ознайомитися із природою Рідного краю. Найчастіше автобуси із шкільними екскурсіями зупиняються у місці ,де планується з’єднання кар’єрного доїзду із автошляхом Т 14-25.
Відповідно, введення в експлуатацію цієї дороги унеможливить проведення шкільних екскурсій та багатьох заходів, які проводяться для дітей та молоді.

Добре знаючи як функціонує кар’єр, нам не уникнути великого запилення, загазованості повітря та забруднення довколишнього середовища, що майже унеможливить проходження Хресної дороги та проведення інших заходів, включаючи Всеукраїнську прощу, яка проходить 26 червня, в річницю мученицької смерті блаженних священномученика Миколи Конрада та мученика Володимира Прийми. Створення цієї дороги завдасть непоправної шкоди природі Українського Розточчя й міжнародному іміджу України, адже ділянка ,де ведуться роботи входить до складу транскордонного українсько-польського біосферного резервату «Розточчя», який був створений 19 червня 2019 р. на 31-й сесії Міжнародної координаційної ради Програми ЮНЕСКО «Людина і біосфера».
Проаналізувавши відповіді на звернення, які вже надійшли, стало відомо про численні порушення при будівництві згаданої дороги. Серед найбільш кричущих хочу виділити наступні:
1. Ліс, в якому ведеться незаконна вирубка лісу та насипання дороги ,знаходиться у державній власності, і тому всі рішення відносно нього приймає Львівська обласна держана адміністрація, а жодних дозволів від Львівської ОДА не було.
2. Директор Страдчівського навчально-виробничого лісокомбінату Державного вищого навчального закладу «Національний лісотехнічний університет України» п. М.М. Свистак повідомив, що заходи ,пов’язані з ремонтом та експлуатацією дороги ,були розглянуті та погоджені на сесіях Великопільської (рішення №403 від 25.06.2019 р.) та Порічанської (рішення №868 від 27.06.2019 р.) сільських рад. Однак, лісова ділянка, на якій ведуться дороги не належать до земель ,власниками яких є згадані сільські ради і, відповідно, жодні погодження щодо робіт на цій території не мають законної сили.
3. Для будь- якого будівництва повинен бути підготовлений план та кошторис, однак плану та кошторису не існує, ба й більше – Львівська ОДА, яка є власником цього лісу не надавала дозволу на розроблення плану будівництва цієї дороги.
4. Проведення будівництва у природоохоронній зоні передбачає багато експертиз, зокрема екологічної, яка теж не була проведена.
Цим зверненням хочу закликати всіх небайдужих людей до поширення цієї інформації, щоб якомога більше людей дізналися про проблему ,яка зараз існує у Страдчі, не хочемо заблокувати чиюсь підприємницьку діяльність на цій території, але прагнемо, щоб всі роботи, які проводяться у цій місцевості були в рамках Конституції та іншого Законодавства України. Запрошую до спільної праці всіх небайдужих людей, юристів, екологів, державних діячів, політиків, які б могли допомогти у вирішенні цієї кричущою проблеми. А всіх мирян закликаю до молитов за майбутнє Святої Страдецької Гори.
З повагою та молитвою,

о. Іван Колтун
Парох парафії Успення Пресвятої Богородиці с. Страдч

Християнський портал КІРІОС