гроші

40-річна Людмила Шостік заборгувала банку майже 2 мільйони гривень. Взявши позику та віддала її пастору протестанської спільноти "Блага вість" Олександру Ромащенку. Той обіцяв виплачувати кредит, однак не платить.

— Через усе це я кілька разів кидалася під машину, — каже Людмила Шостік. Вона понад місяць лікується в обласному психоневрологічному диспансері. Каже, зіпсувала нерви після судової тяганини з пастором.

 

Людмила — підприємець, торгує на ринку канцтоварами, живе у 3-кімнатній квартирі із чоловіком Олегом Шостіком. Доросла донька від першого шлюбу навчається в Києві. Восени 2000 року після розлучення Людмила почала ходити до протестанської спільноти "Блага вість".

— Спільнота винаймала приміщення в будинку культури. Проповіді читав пастор Олександр. Я під час тих молитов справді забувала про свої проблеми. Сходила один раз і зрозуміла, що мене туди тягне. Серед прихожан були відомі в місті підприємці. "Тут усе створено завдяки людям, — пояснював наставник. — Ми спільними зусиллями орендуємо цей будинок і розвиваємо церкву. Адже це все для нас і наших дітей". Під спільними зусиллями малася на увазі матеріальна допомога. Мені спільнота сподобалася, тому я теж була не проти пожертв, — розказує Людмила.

Помічники пастора записували прізвище кожного, хто давав гроші, фіксували суми. Всього було близько 70 прихожан, переважно підприємці.

— Якщо на перших проповідях про гроші не було й мови, то незабаром пастор усе частіше став казати, що жертвувати десятину — наш священний обов'язок.  "Ви духовно збагачуєтеся, — казав.  І якщо будете допомагати - отримаєте благословення". Усі здавали гроші. Незабаром мене "підвищили", призначили лідером домашньої групи. Я мала проводити збори раз на тиждень і збирати з людей гроші, — продовжує Людмила.

Із часом пастор почав говорити, що нам потрібне нове приміщення. Запропонував людям здавати додаткові пожертви. І за $20 тис. купив ділянку під забудову. Людмилу попросив узяти кредит на будівництво.

— Я йому довіряла, тому й погодилася. Хотіла, щоб було приміщення, де могли б збиратися наші діти, — згадує Людмила Вікторівна.  Казав, що погашатиме кредит. Сам узяти позику він не міг, бо після випадку з Єлєною Хамулою (протестанський пастор Черкаської релігійної громади "Служіння Святого Духа", яка видурила у парафіян 30 млн грн. — "ГПУ") по банках пішла вказівка пасторам кредити не давати.

У серпні 2008-го Людмила з пастором і його дружиною поїхали до Києва у відділення "Надра банку". Людмила Шостік узяла $139 тис. кредиту. Банківських працівників запевнила, що за ці гроші купує в пастора його 3-поверховий будинок площею 254 кв. м. Того ж дня підписали договір купівлі-продажу. Більше жодних документів на дім не оформлювали. Людмила отримала гроші в касі, передала їх Олександру Ромащенку.

— Умови кредиту вичитувала жінка пастора, — продовжує Людмила Шостік. — Бо я педагог, а вона економіст. Я лише підписувала. Кредит дали на 20 років, під 15 відсотків річних. Щомісяця я мала платити 1800 доларів. Ромащенко каже: "Я платитиму. Люда, не переживай, для нашої спільноти це нормальна сума. Тільки за кредит нікому не кажи".

Людмила продовжувала жити у своїй квартирі, Ромащенки — у будинку, який начебто продали. Живуть там і досі. За перший місяць пастор сплатив за кредитом $1800, за другий — $200, а за третій — $4. І перестав віддавати гроші.

"Надра банк" вимагає віддати борг, який уже тепер сягає $250 тис. Людмила подала на пастора до суду. Він тривав три роки. А в січні 2011-го прокуратура відкрила кримінальну справу проти Олександра Ромащенка. 2 квітня Канівський міськрайонний суд оголосив йому вирок за шахрайство — п'ять років позбавлення волі без конфіскації майна. Однак замінив покарання на рік випробувального терміну.

— Після цього я потрапила сюди, — каже Людмила Вікторівна. — Моя мама, коли дізналася про той кредит, пережила два інсульти і померла. Вирок суду нічого не змінив. Ромащенко кредит на себе не переоформив.

Після розголосу подій частина вірян покинула протестантську спільноту. Орендоване приміщення релігійна громада звільнила.

Інтереси Людмили в судах представляє її чоловік Олег Шостік.

— Банку все одно, хто виплачуватиме борг. Люда написала заяву про переоформлення кредиту на Ромащенка, він під час судового слідства погодився переоформити кредит на себе. Але щоб банк це зробив, Ромащенко має показати свою платоспроможність, внести 60 тисяч доларів, — пояснює Олег Шостік, 39 років. — Він же нічого не робить. Уся ця спільнота побудована на принципі: ми прийшли, щоб гарно жити, на першому місці — Бог, а потім достаток і гроші.

44-річний Олександр Ромащенко з дружиною живе в Каневі з 1999-го. До цього випадку мешкали у Черкасах, чоловік працював теслею на місцевому підприємстві. Їхній єдиний син навчається в училищі культури у Каневі. Свою позицію стосовно кредиту Ромащенко пояснювати не схотів.

— Ситуація серйозна. І допоки вона не буде вирішена в законному порядку, я не бачу підстав давати коментарі, — каже телефоном.

Єпископ протестанської спільноти "Блага вість" у Черкасах 49-річний Юрій Бієвець вважає винними обидві сторони конфлікту.

— Такі справи вирішують усередині спільноти, а не в суді, — каже Юрій Вікторович. — А так це мінус для обох. Пастор її не обманював. Спочатку вона була згодна, а потім передумала. Ми їм пропонували — перезаключіть угоду і закриємо ці проблеми. Люда та її чоловік не погоджуються. Хочуть, щоб такої спільноти взагалі в Каневі не було, інформує християнський портал КІРІОС, посилаючись на gazeta.ua.ло: Gazeta.ua


Джерело: Gazeta.ua