У Білорусії продовжується громадська дискусія з приводу вироку громадянам Дмитру Коновалову і Владиславу Ковальову, засудженим за вчинення теракту в мінському метро 11 квітня 2011 року.

Президент Олександр Лукашенко повідомив, що поки не вирішив, як вчинити з «мінськими» терористами, засудженими судом до смерті. «Я указ ще не підписував ні про помилування, ні про виняткову міру покарання, документи мені ще не надійшли», - заявив він.

Білоруська Православна Церква виступає проти рішення про смертну кару. Так, наприклад, прес-секретар єпархії священик Сергій Лепін пише, що хоча смертна кара і не засуджується Святим Письмом однозначно, «в цілому Євангеліє, перетворюючи серця своїх послідовників, підготувало грунт для сумніву в їх доцільності і допустимості», як повідомляє Християнський портал КІРІОС з посиланням на pravmir.

У 1996 році на референдумі, на якому було поставлено питання про скасування смертної кари, митрополит Філарет закликав підтримати скасування цієї міри покарання і навіть заступався за засуджених до смерті.

Разом з тим в мінській єпархії закликають не використовувати цю ситуацію для лобіювання певних політичних поглядів. Іноді створюється враження, що, по суті, мова йде не про етичність смертної кари, не про винуватість конкретних осіб у конкретному злочині, а всього лише про привід для політичних демаршів.

В основі соціальної концепції Російської Православної Церкви також йдеться про небажаність вищої міри покарання: «Скасування смертної кари дає більше можливостей для пастирської роботи з людиною, яка провинилася і для її власного покаяння. До того ж очевидно, що покарання смертю не може мати належного виховного значення, робить непоправною судову помилку, викликає неоднозначні почуття серед народу».

Деякі члени Білоруської Православної Церкви ще рішучіше протестують проти смертної кари. Білоруський поет і видавець, православний християнин Дмитро Строцев звернувся з відкритим листом до президента Олександра Лукашенка у зв'язку з винесенням Дмитру Коновалову і Владиславу Ковальову смертного вироку. У ньому, зокрема, міститься заклик «скасувати смертний вирок і почати сумлінний судовий розгляд справи молодих громадян Білорусі Владислава Ковальова та Дмитра Коновалова».

Католицька церква також відмовляється розглядати проблему смертної кари на конкретних прикладах винуватості або невиновності окремих осіб.

Глава Римсько-католицького костелу в Білорусі митрополит Мінсько-Могилевський Тадеуш Кондрусевич на початку грудня звернувся до Олександра Лукашенка з проханням ввести мораторій на смертну кару. Він сказав, що «згідно з вченням католицького костелу, (...), захист загального добра вимагає, щоб злочинець був позбавлений можливості чинити зло».

На думку архієпископа, смертна кара не заснована на принципах гуманізму і на можливості дати злочинцям покаятися.