Святі Отці про воскресіння померлихБережи, прошу тебе, своє тіло, і знай, що ти із мертвих воскреснеш, і будеш суджений з цим твоїм тілом...

(св. Кирило Єрусалимський, Наука 4).

Всі люди воскреснуть, але не для всіх однакове воскресіння. Всі ми одержимо вічні тіла, але не всі однакові. Праведні одержать тіло на те, щоб вічно веселитися з ангелами, а грішні, щоб терпіти вічні муки за свої гріхи

(св. Кирило Єрусалимський, Наука 4).

Корінь всякого доброго діла - це правдива віра й надія на воскресіння, бо очікування нагороди скріпляє душу в добрій діяльності. Тому всякий робітник радо трудиться, коли бачить за працю заплату

(св. Кирило Єрусалимський, Повчання 18).

Віра у воскресіння померлих - це основа заповіді й науки святої Христової Церкви. Вона головна та істотна

(св. Кирило Єрусалимський, повчання 18).

Хай ніхто не сумнівається у правді воскресіння. А коли хтось не вірить, то хай подумає, скільки істот Бог сотворив з нічого, і прийме це за  доказ воскресіння. Адже це є гідніше подиву і представляє незбагненне чудо. Бог узяв землю, замісив її та зробив чоловіка, - землю, що раніше не існувала. Як же земля стала чоловіком? 

(св. Іван Золотоустий, Гомілія 17, на 1 Кор.6:12).

Створення є більш незбагненне від воскресіння. Це ж не те саме: засвітити свічку, а створити вогонь, що ніколи не існував. Це ж не те саме: відбудувати завалений дім, і збудувати дім, який взагалі не існував. Тут, принаймні, є готовий матеріал, а там не було нічого

(св. Іван Золотоустий, Гомілія 17, на 1 Кор.6:12).

Останній день, з волі Божої, збере всіх разом з усіх кінців землі, навіть коли б хтось обернувся в попіл, або стратив члени в недузі

(св. Григорій Богослов, До себе самого).

Ми вірим також у воскресіння померлих. Говорячи ж про воскресіння, ми розуміємо воскресіння тіл. Бо воскресіння - це друге обновлення того, що загинуло. Яким способом воскреснуть душі, будучи безсмертними? Коли ж смерть окреслюють, як розлуку душі і тіла, то воскресіння, без сумніву, є другою злукою душі і тіла і другим відродженням зруйнованої  і загиблої живої істоти. Отже, те саме тіло, що зотліває і руйнується, встане нетлінним. Бо Той, Хто на початку створив його з земного пороху, чи не може знову воскреснути його після того, як воно рішенням Творця зруйнувалося і знову повернулося у землю, з якої було взяте

(св. Іван Дамаскин, Про воскресіння).

Також Господь у святих Євангеліях досконало ясно говорить про воскресіння тіл (Ів. 5:28-29 і 6:40): "Почують - каже Він - всі, хто в гробах, голос Сина Божого, і вийдуть ті, що [щиро й правдиво вірували та] чинили добро, на воскресіння життя. А ті, що [відкинули Бога й] зло чинили, воскреснуть на суд [та справедливу відплату]"... "Така то воля Того, Хто послав Мене [Отця Мого], є та, щоб кожен, хто бачить Сина і вірує в Нього, мав життя вічне [й блаженне]; і Я воскрешу його в останній день"

(св. Іван Дамаскин, Про воскресіння).

Господь не тільки словами, але й самим ділом потвердив воскресіння тіл. Передусім Він воскресив Лазаря, що вже чотири дні лежав мертвий, передався тлінню і від якого вже було чути (Ів. 11:39-44)... Ясно, що воскресіння Господа було злукою Його нетлінного тіла і душі

(св. Іван Дамаскин, Про воскресіння).


Скорочення:

А.Б. – Аскетична Бесіда

КПр. – Коротші Правила

МПр. – Моральні Правила

ШПр. – Ширші правила

Християнський портал КІРІОС за книгою "Перлини Східних Отців", о.Юліан Катрій, ЧСВВ

Мапа міграції громад з МП в ПЦУ