Апостольська спадкоємність у свяченні в сан священика"Які Церкви мають successio apostolica - апостольську спадкоємність у свяченні в сан священика? Чи може протестантський пастор кальвіністської течії замінити священика в служінні Літургії, якщо він прийняв священичі пресвітери від єпископа Церкви Моравський братів? Чи зберігся ланцюжок рукоположеня від часів апостолів в Англіканській і Лютеранської спільнотах? ".

Критерії для судження про наявність апостольського спадкоємства перераховані в документі Міжнародної богословської комісії «Апостольство Церкви і апостольське спадкоємство». У ньому викладено католицьке розуміння цього терміна і основні критерії для оцінки служінь в інших християнських громадах. При цьому наголошується, що в самих цих громадах розуміння апостольського спадкоємства може бути іншим і не відповідати католицькому.

Що стосується Православних Церков, то в документі говориться наступне: «Не дивлячись на різні судження, що виносяться про служіння Петра, Католицьку Церкву, Православну Церкву та інші Церкви, які зберегли наявність апостольського спадкоємства, об'єднує одне і те ж основоположне розуміння священного менталітету Церкви, що розвивалося з часів Нового Завіту за допомогою загальних Святих Отців, особливо святого Іринея. Ці Церкви розглядають залучення до церковного служіння за допомогою Таїнства, що здійснюється через покладання рук з прикликанням Святого Духа, як незамінну форму для передачі апостольського спадкоємства, яке винятковим чином дозволяє Церкві вистояти в доктрині і в єдності. У цій одностайній і ніколи не перерваній послідовності між Писанням, Переданням і Таїнством полягає причина, по якій спілкування між цими Церквами і Католицькою Церквою ніколи не було перервано остаточно і сьогодні може бути відновлено ».

Далі перераховуються інші Церкви: Церкви Англіканської спільноти, стверджується в документі, «зберегли свячення, змінивши його інтерпретацію». Відзначається, що на цю тему йде діалог, і поки ще неможливо передбачити його підсумки. Згідно апостольської конституції Папи Бенедикта XVI «Anglicanorum Coetibus» 2009 року, висвячені служителі Англіканської Церкви - єпископи, пресвітери і диякони - при возз'єднанні з Католицькою Церквою можуть бути прийняті лише в якості кандидатів до священного свячення (АС 6), на відміну від православних священнослужителів, прийнятих в лоно Католицької Церкви в сущому сані.

Громади, що з'явилися в результаті Реформи XVI століття, «прийшли до заперечення зв'язку між Письмом та Переданням Церкви на користь нормативного характеру одного тільки Писання. Хоча в подальшому різними способами звучали заклики до Передання, все ж за ним не визнається таж гідність, яка була їм притаманна в древній Церкві ». Оскільки Таїнство Священства є вираженням спілкування в Переданні, «проголошення Sola Scriptura призвело до відмови від споконвічного розуміння Церкви і її священства. Тому фактично на протязі століть часто мало місце відмови від покладання рук », наголошується в документі, а там, де рукоположення здійснювалося, воно не було наділено тим самим значенням, яким володіє в Церкві, яка слідує Переданню. Таким чином, переривання зв'язку з Переданням навіть в тих випадках, коли робляться кроки до повернення до нього, не дозволяє судити про «сакраментальну послідовность в апостольській спадкоємності», яка, крім Католицької Церкви, є в наявності тільки в Православних Церквах.

Всі ці міркування, наголошується в документі, не скасовують того факту, що в англіканських громадах і в громадах, які виникли в результаті Реформи, «є елементи, що безумовно, відносяться до апостольського характеру єдиної Церкви Христової», проте духовна цінність служінь в цих громадах повинна бути доповнена «таємничим актом».

У громадах, що з'явилися в результаті Реформи, не існує віри в освячуючі Таїнства. Ми, католики, як і православні, віруємо, що Ісус передає нам Божественне життя, животворящу нас внутрішньо, очищувальну і освячуючу нас. Ординарний шлях до набуття цього Божественного життя - Таїнства. Особливо - Таїнство Євхаристії та Таїнство Покаяння. Служитель, що не приймає віри Католицької Церкви в освячуючі Таїнства, не може здійснювати ці Таїнства дійсним чином.

Однак, коли мова йде про звершення Таїнства Євхаристії, то навіть гіпотетичне апостольське спадкоємство і гіпотетична віра в благодать Таїнств не дає права і можливості служителю служити Месу в католицькому храмі. Мало того - навіть дійсне свячення не надає автоматично такого права. Пресвяту Євхаристію може здійснювати лише священик, висвячений не тільки дійсним, а й законним чином, з дотриманням всіх норм канонічного права.

 

Християнський портал КІРІОС за матеріалами Радіо Ватикан

ТОП читають в Богослов'ї

лист. 30, 2009 39149

Четвертий місяць вагітності - Нарешті малюк подав матері сигнал

Запам'ятайте точну дату перших порухів З приводу цього у вагітних часто виникають зайві…
груд. 03, 2009 36047

Сьомий місяць вагітності: я все чую

Організм малюка вже цілком сформований, підтвердження цьому - народження повноцінних…
Сповідь
лист. 20, 2013 33389

Як підготуватись до сповіді?

Ви замислюєтеся про те, щоб піти на, але ще не зважилися це зробити? Вас бентежить, що ви…
груд. 27, 2009 32960

Святі Тайни

Методологія навчання предмету „Святі Тайни” о. Володимир Лось Викладач Духовної…
лист. 30, 2009 29019

Другий місяць вагітності: час вживати фолієву кислоту

Який він - ваш малюк Ваш малюк схожий на велику кому, довжиною 3-4 сантиметри і вагою 2-3…
груд. 03, 2009 21562

Шостий місяць вагітності: "Я вже вмиваюся"

Зовнішній вигляд маляти максимально наближений до новонародженого - чітко вимальовуються…